LeviSharonMoto.reismee.nl

Dag 4

9 aug.

Goedemorgen schat...gefeliciteerd! Vandaag 13 jaar getrouwd en bijna 15 jaar saampjes :)

'S ochtends lekker opt gemakje alles weer ingepakt en de stuga schoongemaakt. De thermo ondergoed aangetrokken en de binnenvoering van de jas in gedaan...tja het is maar 14 graden als je niet op de moto zit/rijd.

10.30u echt vertrokken nadat we getankt hadden op naar Dorotea met misschien een stop bij de Berenkamp in Osa.

Zo reden we naar Ostersund een grote stad, en weer de berg op. Dat is leuk ;) maar het was geen berenkamp maar een soort van kleine dierentuin met dino beelden en het was druk met kinders. Niks voor ons we kwamen voor de echte beren :) een stukje verder gereden en we konden naar boven naar de top rijden ! Je mocht er met 30km naar boven rijden met bochtje links en bochtje rechts...Levi en 30 haha het was zo verlaten en de weg was goed dus hoppa iets van 70 ofzo tot aan de parkeerplaats vol steentjes ;)

Een panorama uitzicht van Ostersund, mooi maar koud! De skilift gezien. En ook beneden de skilift gevonden ;) dan zag het er toch hoog uit! En door naar de camping Doro. Ook van een nederlands eigenaar...

De stuga is voor 4 korte personen hihi van mijn lengte een beetje haha. Ik zei al tegen Levi het zijn net kinder stapelbedden.

Ruime zitkamer met een tv! Een houtkachel, hout wil alleen niet zo branden... en keukentje met een vies ventje die hebben ze vast over het hoofd gezien. Een badkamertje met 1 halve wc rol en douchecabine maar dan met een douche gordijntje, de douchebak tja is aan vervanging toe.

1e Nederlandse camping in de stuga was ook niet schoon, 2e camping was simpel maar netjes in de stuga en heeft mooi sanitair gebouw (geen nl eigenaar) en nu de 3e is weer minder... maar goed.

Vandaag is ook ons trouwdag, het 13e jaar! Dachten iets te halen of uit eten te gaan...met enkel een pizzaboer in het dorp en een supermarkt die net ging sluiten, gewoon een mieschotel op tafel gezet. Handig als je dus mie pakjes mee heb en er een ander draai smaak aan toe kan voegen :) bijv met kleine rookworst stukjes haha.

Na het eten ff een korte tukkie gedaan en rond 21u een klein wandeling gemaakt. Achter de stuga zagen we een treintje stoppen en rijden, daarnaast horen we ook water. Dat moesten we natuurlijk ff zien.

Dus ff ingesmeerd met muggenzalf en de bosjes in :) Levi en zn camera op statief....Yep een rivier en daar zaten we dan op grote glibberige keien, oppassen dat we niet uitgleden...en dat we niet gestoken werden.

Daar hebben we iets van een half uur gezeten, en toen werd de lucht een beetje oranje...de zon ging onder. Naar een open stukje gewandeld en daar weer foto's van gemaakt ;) en dan maar gelijk ff een ommetje gemaakt.

Hoe het gezamenlijke sanitair gebouw uitziet kan ik niet zeggen want daar heb je een code voor nodig. Er is maar 1 gebouw voor heel de camping ...

Dag 2 in Dorotea

We hebben uit kunnen slapen tot 8u. En het is prachtig weer buiten zonnetje schijnt en stukjes blauwe lucht ;)

Vandaag gaan we enkele watervallen proberen te vinden en stukjes te wandelen. Dus vandaag lekker licht op de motor zonder al de bagages een stukkie rijden en weer terug naar de camping. Word vervolg....

*ons verblijf in cabins op de foto