LeviSharonMoto.reismee.nl

Dag 5

Zo effetjes uitgeslapen tot 9.30! Moeten er toch echt uit hoor schat als we nog weg willen ;) En de zon schijnt, blauwe lucht en vandaag maar liefst 20 graden! Vandaag staat de Hällinsåfallet en Gaustafallet in de planning.

De route die we gemaakt hebben was niet via de reisburo. En wat was die avontuurlijk! We vertrokken lekker licht zonder bagages nah ja op de fotocamera, regenkleding en wandelschoenen na :) Lekker op weg naar de 1e waterval in Häggnäset, 43m hoog, 800m lang en 50-60m hoge wanden. Volg de bord Hallinsafallet en de pret begon! Geen asfalt weg maar onverharde weg met losse steentjes!!! Eindelijk op het parkeerplaatsje aangekomen onze wandelschoenen aan getrokken en we hebben 1 of ander aantrekkingskracht voor wespen en muggen. Ik word er beetje panisch van hihi.

Een mooi waterval en Levi heeft mooie foto's kunnen maken, althans hij bleef zo lang weg :) en ik zag hem dichtbij het water fotograferen. Die is natuurlijk afgedaald, ik stond op de brug en hij was opeens foetsie. Toen hij zo bezig was zag ik wel 4 muggen om hem heen zwermen...waar hij nu 3 bulten van heeft op zn hoofd!

Op naar de volgende stop! Op die prachtige wegen met losse steentjes en korte stukjes asfalt wegen hihi. Aangekomen in Ankarede, waar de Ankarede kapell staat een heel klein kerk waar zomers de ontmoetigsplek van de Sami plaats vind. We mochten zelf met een grote sleutel de kerk bezichtigen :)

We werden in het 'summer cafe' hartelijk begroet door een mevrouw in bakkers kledij. Natuurlijk moesten wij iets gaan proeven en we hebben daar gezellig even bakkie koffie en thee met knäckerkorr, een zoetig havermoutkoek.

De Gaustafallet...die reden we zo voorbij hihi, net als de Brakkåfallet, ach ja we waren zo hard aan het werken om niet te vallen! Wegwerkzaamheden..75km onverharde wegen uh bezaaid met een dikke laag losse fijne steentjes, maar grote stukken voornamelijk met hele grote stenen. Mn billen ging heen en weer...en zo dus de motor! 1e weggetje dat ging, plots na asfalt een 2e weggetje met graffel. ...Levi heeft heel hard zn best moeten doen en saampjes dachten we als we gaan dan gaan we om en hebbe we ons best gedaan...Levi heeft behoorlijk de stuur goed moeten vasthouden en aan moeten rukken, en ik heb hem goed vast gehouden ;) maar wat een opluchting toen we even weer anormaal sfaltweg onder ons hadden.

De route leidde ons naar de bergen...We zagen bergtoppen met sneeuw en mooi landschap met meertjes en heuvels en vlaktes. Dat was toch het zweten waard :) daar heerlijk bochtjes weg op asfalt wegen, een mooie afsluiter van een mooi zonnige dag met super spannende momenten. Zo'n uurtje voordat we weer op de camping waren in de rem gemoeten, want opeens stond er een kudde Mooses (elanden) jonge elanden pak weg 20 en niet bang voor ons 'geluid' een wit neusje bleef zelfs voor ons staan haha. Voor het eerst elanden in het echt gezien en op zo'n kort afstand ;)

Wat een dag, wat een uitzicht hadden we en wat een voldoening...die graffel wegen en die slippertjes met de achterkant van de moto...pff ons hart stond een tel stil, maar het is ons gelukt en lol geeft wel een kik ;) en niet vergeten de Moos haha.

Dit was ons vrije dag...met 475 km. Ben benieuwd hoe het morgen is...volgens de reisbureau route...