LeviSharonMoto.reismee.nl

Dag 7

12 aug.

Oef...wat een nacht...helemaal stijf als een plank...niet zo goed geslapen. Word wat vandaag zo'n lange rit!

Het ziet er zonnig uit vandaag. Gister weerbericht gekeken en we gaan naar de regen toe...waa regen in Noorwegen...hopelijk valt het mee, want de routes per dag vallen niet mee... We zijn lekker op tijd weg gegaan. We vertrokken rond half 9 en zijn vandaag om 18.30u in Karasjok aangekomen.

Ons laatste dagje Zweden en ipv de route van de reisbureau aan te houden hadden we al besloten om langs Levi te gaan (Finland). Jaja, Levi heeft een eigen dorp haha. Inmiddels al 5 jaar geleden ging Levi op mannen vakantie met zn vader en broertje. Toen was het -35 en dikke pak sneeuw en vandaag was het ca 14 graden. Een totaal ander plaatje, maar Levi heeft me nu aangewezen waar Levi markt, hotel, berg, ster etc. Is. Grappig om overal Levi te zien staan.

Langs natuur reservaten naar Noorwegen toe....En met regen rijden....op onverharde wegen...lekker glad en modderig pff. Geen kort weggetje 13 0km, arme Levi. Ingehaald door 4 moto rijders waarvan we bij 2 de achterzijde zo zagen glijden...niet zo gek als je als een gek er door heen rijd...wij op ons gemak...vond het al hard genoeg gaan, maar ja een toermoto vol bepakt en met 2 personen of een off Road moto en in je uppie. Die waren echt snel weg! om vervolgens voor de regen te verschuilen haha. En toen zoefde wij langs ;)

661km in totaal. En blij dat we bij de 3 ster Karasjok camping waren aangekomen (Noorwegen ). We zouden een eenvoudig hutje krijgen, maar om 1 of andere reden ging dat niet. We kregen een appartement! En wat een luxe! Nieuw keuken, nieuwe bank, gewoon alles nieuw. De buitenkant moest zelfs nog afgewerkt worden...ach het is maar 1 nachtje :) maar een leuke verassing.

In totaal gereden 3589km! Morgen naar Olderfjord toe.