LeviSharonMoto.reismee.nl

tjee weer een week verder...

17-08 tm 21-08

Was te verwachten als we vakantie hebben ;) ik loop gewoon achter om wat op de blog te plaatsen!

De voorveren die lekken nog steeds. Het zoeken naar een garage heeft 2 dagen geduurd...en tja gewoon door rijden ;) en nog steeds geen garage gevonden. We zijn nu onder het poolcirkel en grotere dorpjes. Hopelijk vinden we hier nog een oplossing en anders zullen we toch met ons meisje rustig naar huis gaan en in nl naar de garage brengen.

Even nadenken 17 aug...een extra rustdag in Tromsø op weg naar Andenes. En we hadden stralend weer! Strakke blauwe lucht en zo'n, een graad of 20. We kwamen daar aan rond 19u. Helaas te laat voor een walvissafari ;)

Een keurig ruim kamertje met een goed 2 pers.bed en zelfs een 3e bed. Wat Levi de receptionist complimenteerde dat het een schoon kamertje was, moest ik natuurlijk ook ff kijken. Toch nog een groot minpunt gevonden...namelijk een vies prullenbakken met een maandverband in :(

Voor de rest schoon en netjes, maar gewoon de prullenbak vergeten te legen...ik heb ergere dingen gezien :) aangezien we vrij laat waren ivm zoektocht naar de garages moesten we nog eten.

Receptie zegt de Arresten, je moet daar zeker eten dat is ons nr 1 restaurant van het dorp! Nou we konden daar nog aanschuiven, want het was best druk. Ik had friet fresh cod en Levi de zalm. Hierbij kregen we 3 aardappels en wat vegatables. Lekker ;) alleen de bediening was wel lachwekkend. Die wist ff niet meer wat die moest doen zo druk en o ja de drinken die kom ik zo brengen haha.

Dag 13

Een 2e nacht in Andenes, als het ook zo'n goed weer was als op de aankomsthal zouden we een walvissafari doen (995NOK pp) tja toch een must om te doen he...we worden wakker en één en al mist!

Bah geen walvissen spotten, het was echt dichte mist wel erg mooi om te zien. In de middag klaarde het een beetje op maar zo na het eten savonds trok het weer dicht. Sochtends had de NL schipper en eigenaar zn monteur laten komen voor de veren. Misschien wist hij een garage die ons wel kon helpen. Helaas dan zouden we weer een stuk naar het noorden moeten gaan. Dat was geen optie. Smiddags hebben we een groot stuk gelopen. Zo langs het water op rotsblokken en steentjesstrand. Soort van kokkels gezien ipv mosselen die aan de rotsen vast zaten en levi met alle macht proberen los te maken...zelfs een steen op laten vallen zo'n sterke schelp hebben ze hier...zee egels gezien...weliswaar kapotte en opgegeten...er zijn hier heel veel meeuwen! Vannacht had levi er ook zzoveel last van...ze krijsen hier harder dan bij ons. En toen wou levi naar de eilandjes in het water gaan...gelukkig was het eb. Zo als je een prive strand wil haha.

In de avond bij de pizzaboer gegeten. Een soort Italiaanse restaurant die geen Italiaans kan. Grote pizza's en het zijn nog small pizza's. Lekker. Daarna in bed gezellig filmpje gekeken en prinses gegeten.

Dag 14 (19 aug)

En het was nog mistig...schipper vroeg of we mee gingen op safari...gister wou jij niet varen...en nu wel? En ik zie helemaal niks lol. We gaan naar Lauvik toe. 10 min verderop was het even open getrokken en prachtig zicht. Blauwe lucht fel zonnetje en op het water een stukje helder water dan mist en daarboven nog een stukken berg.

Een mooi route naar de camping toe (lofoten)

Zonder problem daar gekomen en we hadden weer een houten huisje maar met een 2 pers.bedje! Voor was de sanitaire gebouw en achter de sauna en Hot tub en de zoute meer!

We waren er al in de middag, heerlijk als je ergens vroeg ben. En we gingen waterfietsen...uh toch gauw overgestapt op de kano haha en roeien maar! Zo op het meer zittend...niet naar beneden kijken shar gewoon roeien en stil zitten...ander eilandje gekomen kom we gaan eruit...jah als je wist hoe eng ik het vond om in te stappen haha. Dus manlief trok de kano half op de rots zodat ik stabiel kon uitstappen ;)

Zeker een uur daar liggen bakken met levi, goed dat we elkaar dik ingesmeerd hadden met factor 50. En nu weer in de kano stappen...zat ik daar eindelijk zegt meneer kom je wel terug? Had hij me ff los gelaten (kano) en ik dreef beetje weg...LEV!!! Hij lachen...pff niks voor mij hoor. In mn uppie voor de fun? echt niet!

Bbq time! Fisqekot of zoiets gekocht. Vis burgers die maar uitproberen en salade. Vis smaakt echt super. Vers hè. Na de Bbq de sauna laten aansteken...ff lekker relaxen. Levi wou al eerder naar de sauna gaan maar de eerdere campings die we hadden of ze waren vies of de sauna was kapot...en deze huisjes waren wel schoon en de sauna huisjes ook maar ja. Elk camping heeft wel wat...zo ook hier hihi. Maar deze heeft meer pluspunten dan min ;) best rustigst en mooist gelegen hutje hebben we tot nu toe gehad. Ideaal wat meer en sauna en douches betreft. Min je moet betalen voor de douchen 10 nok per 4min. En wasmachine en droger is elk 40nok. De sauna overigens was super..warm maar heerlijk en dan afkoelen in de koude zoute meer water. We hebben dit zeker 4u gedaan dus we gaan zeker lekker slapen. ..dachten we. Matras was toch te dun.

Volgende dag (dag 15) lekker 5u gereden langs bochtenwegen en fjorden. Terug ook lekker de Bbq met kippies. De Hot tub werd al rond 15u aangestoken voor ons die had namelijk tijd nodig. Om 19.00 was die echt goed warm. Tot 23u liggen weken...of eerder garen haha. Ik voel het nog als je niet oppas verbrand je je gewoon.

Volgende dag vroeg met de ferry dus ook nog ff afgerekend voor de sauna en Hot tub...poeh 1800nok lichter.maar we hebben het hier echt een vakantie gevoel gekregen. Rust en genoten.

Dag 16 (21aug)

Om 7u vertrokken en iedereen wakker gemaakt op de camping lol. De ferry was van Svolvaer naar Skutvik ofzo. Het buro had hier de fout gemaakt want we zouden van Moskenes naar Bodo varen. Niet. ..en ja buiten om water en wat bergen een tukki op de ferry gedaan.

Een Pokke eind gereden en we zijn de noordpoolcirkel voorbij. En we hadden een fout gemaakt...en hebben een camping stop overgeslagen!

Wel ja dan maar 2 nachten in Mosjoen ipv 1 in Saltstraumen en 1 in Mosjoen. Het werd te laat om in saltsraumen te komen.

De camping...een hutje waar de deur krom is...Overal wat kiertjes dus gehorig zeker als je langs de weg zit. Het moet een 4 sterren camping zijn. Buitenom de pizzeria en bowlingbaan bied het verder niks. Dus 4 sterren niet echt. Gelukkig na een rit van 7u-18.30 en een uurtje gegeten en gedronken te hebben...wat niet te eten was eigenlijk maar ja. Nederlandse kebab is dan toch velen malen lekkerder en niet te zout en zurig gemaakt met ketchup...De frietjes zijn hier echt vet... maar het is vulsel...ijsje gehaald bij de supermarkt en lekker slapen.

Dag 17

Ondanks het verkeer en jeugd die hier lopen redelijk kunnen slapen.Tot nu toe lekker voor het huisje gezeten en routes bekeken en luieren...sstraks ff wandelen.

Voor morgen de 23e op de planning een rit naar Steinkjer voor 1 nacht. Mn billen hebben in ieder geval ff rust gehad.

Volgend jaar een weekendje of weekje op 1 plek hangen en genieten...Is weer teveel afstand afleggen...heb het te doen met levi.

Heel veel tekst als je Tot hier gelezen heb super! Helemaal geüpdatet! We hebben nog c.a. 4 daagjes, de 27e komen we in Denemarken aan.

Meindert & Lydia

Wat een verhaal lieverds, en wat een reis!!
Het is uitzonderlijk mooi weer in Noorwegen dat is duidelijk, en wat hebben jullie daarmee geboft!
Het is een goed idee om wat minder km te gaan rijden als je op vakantie bent dat zal iedereen zo vinden, rust is niet voor niets een weldoener ;). nou dikke kus van ons, we zijn weer helemaal op de hoogte.
mam & pap.