LeviSharonMoto.reismee.nl

Onze moto vakantie in 2014 door 12 landen in 15 dagen!

Een snuffelvakantie op de Pan-motor

Laughing

Hier een korte samenvatting verder kan je de foto's bekijken op onze online fotoboek van albelli.

Dag 1 vertrek van Vlissingen naar Leipzig-Doelzig naar het Ibis budget hotel. (739km)

Dag 2 vertrek van Doelzig naar Michendorf naar het Sens Convent Hotel. (471km)

Dag 3 een ochtendje op zoek naar een Honda garage, uiteindelijk in Neuköln beland waar ze de lagers hebben vervangen!

In de middag Berlijn bezocht, maar het was warm, druk en teveel stoplichten. Toen hebben we Potsdam bezocht wat zeker de moeite waard is om te bezoeken.

Dag 4 vertrek van Michendorf naar Tjechië-Praag via Polen! Wat een verschrikkelijke wegdek heeft Polen

Yell
hier overnachten we in het Happy Memory Guesthouse, met een top gastheer!

Dag 5 een dagje Praag met een dagkaart voor de metro! Heerlijk verblijf geweest met een etentje bij Bistro de Giraf én de pizza-restaurant!

Dag 6 van Praag naar Oostenrijk-Wenen. Op de teller 2400km gereden!!! Hier wouden we even lekker wandelen, maar het weer werkte niet mee. Dan maar via Slowakijke bij Bratislava kijken...dat ging ook niet, het regende en regende alleen maar.

Dus door gereden naar Budapest, naar Hotel Achat Premium waar we 2 nachtjes verbleven.

Dag 7 een zoektocht naar een wasserette om de kleertjes te wassen en te drogen...in de tussen tijd maar wat gegeten en in de middag gewandeld en eenmusea met een stukje geschiedenis van Budapest bekeken.

Dag 8 van Budapest naar Oostenrijk, door Slovenië naar het Sport und Fit Herberg in Kötschach. We waren netjes op tijd echter er was niemand aanwezig. Dan maar eerst even eten, gelukkig was er aan de andere kant van de brug waar de herberg staat een restaurant.

Dag 9 vertrek van Kötschach, via de Gross Glockner naar Laion in Italíë, het Mairhof hotel. Genoten van de bochtjes en uitzicht

Laughing
nu begon het bochtenwerk natuurlijk pas echt...

Op de teller stond 3937km gereden!

Dag 10 vertrek van Laion naar Garzena Via Roma wat maar 377km afstand was in Italië. Hier verbleven we in een kamer op de hoogste verdieping van Albergo de Jean hotel. En dat was hoog!

Op deze dago.a. de Stelvio en de Bormio pass gereden!

Dag 11 vertrek van Garzena naar Tzoumaz in Zwiterland naar de Grand Chalet de la Poste...welke overigens te koop staat!

Op deze dag o.a. de Oberalppass, Grimsell, Col du Gd St. Bernard en de Bernard Pass gereden.

Dag 12 lekker rond getourd en langs de Mont Blanc gereden

Dag 13 vertrek van Tzoumaz naar Frankrijk, hotel Les Rouliers. En langs het meer van Genève...wat een drukte daar met een kermis, het verkeer én controles door de gendarmes.

Echter bij vertrek zat er een spijker in de band! Voordat we dus naar Frankrijk reden een stop bij de garage. Gelukkig was er 1 onder de berg bij een tankstation.

Dag 14 vertrek van Les Rouliers naar Vianden-Luxemburg, ons laatste nachtje van de vakantie.

Dag 15 Het is 9 augustus 2014...enwe zijn 12 jaar getrouwd!!!

We hebben een heerlijke vakantie gehad, nog even via België naar huis toe en 's avonds lekker relaxen op de bank! De bandjes zijn op en waren aan vervanging toe.

Kortom 5882km gereden en door 12 landen rond geraced en gesnuffeld

Tongue Out

Bekijk onze fotoboek door op het onderstaande link te klikken.

In 2015 gaat de motorvakantie naar Duitsland-Zweden-Finland en Noorwegen toe.

Tineke van Vuuren

Mooie ver het verhaal
zo te lezen was het een snelle en een prachtige Vakantie
En genoten van de bochten hihi moet ook he als je op de motor op vakantie ga op naar 2015 en dan zeker ook een motor vakantie ? Gr Tineke

Sharon

Dit jaar gaan we naar de Noordkaap ;) en daar maken we natuurlijk weer foto's, zodat jullie ook 'mee kunnen reizen'.
Of er internet is moeten we nog ff afwachten en anders lezen jullie het in september het verslag ;)