LeviSharonMoto.reismee.nl

Weekend weg met de hond naar Olsberg-Sauerland

Lekker een weekendje weg in Olsberg, Sauerland mét onze dobermann teefje Cleo.

Vorig jaar waren we niet met Cleo op vakantie geweest en was haar vakantie enkeltoen ze uit logeren ging bij onze grote vriend Ruud en honden vriendinnetje Hope tijdens onze motorvakantie.

Cleo vond het heerlijk om op buitenlandse gras te rollen en te liggen. Slapen in de hotelkamer waar ze baasje en vrouwtje kon zien was helemaal toppie.

De heenweg duurde alleen 1,5u langer ivm file in Duitsland zelf wat 3u en een kwartier moest zijn. Blij dat we bij het hotel waren. Het Parkhotel Olsberg heeft een rare ingang of eerder achter ingang... Niet helemaal overzichtelijk voor het parkeren van de auto, alhoewel als je het voor aanzicht van het hotel ziet staat het op een heuveltje. Middels door een bruggetje over een beekje kom je dus op een vrij groot parkeer terrein voor het hotel. Men denkt dat je daar dan moet parkeren...

En als je dus via het voor aanzicht van het hotel binnen wilt komen, dan zou je eerst door de bistro of restaurant in moeten. De achterkant...wat dus de voorkant is, ziet er minder mooi en groots uit. Maar achter de receptie zaten hele aardige dames. En natuurlijk was het een invasie van Nederlanders die in wouden checken...

Gezien de meeste reacties van mensen op dobermanns blijven wij ook altijd even op een afstandje, maar joh de dames van de receptie balie vonden Cleo helemaal te gek. Wel grappig om dat mee te maken.

We kregen een ruime kamer, wat eigenlijk geschikt was voor 4 personen. Aangezien de bank die er stond een bedbank was. Dus voor 2 personen en een dolle dober was dit super ruim.

Het hotel staat in een soort parkje. Dus we konden lekker met Cleo lopen en het was ook makkelijk uitlaten.

Het was een leuk weekendje weg, sommige wegen dachten we oooo waren we maar met de motor...aantal mooi bochtjes en oo zo langszaam achter een camper of een auto die voordurend in de rem gaat. Meneer dacht op de motor halen we die zo in, en wat doen we in de opel? ... gaspedaal indrukkenen scheuren...voorbij de vrachtwagen en de bochten ook 'lekker' proberen te nemen. Pfff volgende keer...volgende keer...op de moto!