LeviSharonMoto.reismee.nl

KNMV-motordag

Op zaterdag 2 mei zijn we naar de KNMV-motordag gegaan in Lelystad. Netjes het adres in de Garmin Zumo ingezet en rijden maar om 8u!

Goed...eh via binnen door weggetjes en totaal andere route dan met de auto zijn we in Lelystad gekomen

Laughing

Om 10u zou het evenement open gaan, wij waren er rond 10.45 en wat stonden er al veel motoren!

Waarvoor wij eigenlijk naar de motordag gingen was het laten opmeten van de decibellenvan de uitlaat. De dag ervoor hadden we namelijk nieuwe db-killers ontvangen en in de uitlaat gemonteerd. Jaja, ik (Sharon) heb ook aan de moto gesleuteld. (LOL)

Menigen weten vast wel dat we een ander uitlaat hebben, de oude was gewoon aan vervanging toe, en tja bij elke uitlaat hoort een specifiek geluid en elk motor heeft zijn aantal decibellen die hij mag hebben afhankelijk vanhet merk typeen het jaartal.

En onze Honda Pan European ST1100 uit 1991 mag 94 db hebben en zoals je hierboven kan zien hebben we een groene kaart gekregen met....tadaa 94 db!!!

Dus je kon je uitlaat laten testen, je motor laten checken en dan was er ook nog cross motor rijden, vro rijden waar continue motoren voor in de rij stonden, trial rijden, een eerste les, voertuig beheersing, met dezijspan, op minibikes of een kijkje nemen bij het wall of death. Voor de lege maagjes waren ereet tentjes ener stonden nog wat kleding en oordoppies kraampjes.

En zo stond Levi wel 1,5u lang te wachten in het zonnetje om op zo'n trial moto te kunnen staan...ach een beetje springen, 8-jesrijdenen de heupjes voorallosmaken en over zulke hoge opstakels rijden

Tongue Out
(LOL) Maar lol had hij wel op dat ding.

Op het veldje ernaast uh circuit, waren de kleintjes bezig...en die gingen snel! Eentje viel, nou die mini bike vloog de lucht in, maar het ventje krabbelde overeind en sjorde aan de bike en wiebel wiebel links rechts voor evenwicht en dangassen weer verder rijden!

We hebben ons wel vermaakt, hij op de trial moto en ik vanhet bekijkenvan alle moto's,een kindje die mega snel de bochtjes nam en over de eind finish zoefde...uiteraard naar al die motoren kijken diemaar in de rij in hun pakkie en in de zon moesten wachten om te kunnen rijden voor de vro, boven op een heuvel had ik een mooi overzicht.

Om 15u maar ff Batavia stad door gelopen enbijonze ouders een hapje wezen eten...en 20.30upas naar huis, weer veelste laat, want de volgende dag hadden we de lente rit van MZV! Ach ja een weekendje rijden met de moto :)