LeviSharonMoto.reismee.nl

Maxi Maat in Poeldijk

Zo blij dat ik Maxi Maat op internet heb kunnen vinden

Laughing

Mijn blauwe/oranje IXS jas is ondertussen 13-14 jaar oud en is wel aan vervanging toe, ook omdat ik wat ronder ben geworden haha. Afgelopen 2 jaar toch flink gebruik gemaakt sinds we de Pan hebben.Gezien de grote vakantie aankomt in augustus, toch echt een nieuwe motorjas nodig.

Zaterdag 9 mei moesten we in Noord-Holland zijnom bruidslocaties te bezichtigen, dus vooraf maar gelijkeven naar Maxi Maat geweest in Poeldijk (Zuid-Holland). Van de buitenkant ziet het uit als een klein zaakje, maar kom je binnen dan kom je eerst in het lederen gedeelte en dan loopt de ruimte door naar de zijkant waar het textiele gedeelte staat.

Voor de één die motorkleding center gewend is, zal dit heel klein en vol vinden. Er was er zelfs een knus zithoekje gemaakt en gratis vers gemaakte koffie

Laughing

Een grote meneer kwam uit een deurtje en vroeg kan ik je ergens mee helpen? Ik zei dat ik een motorjas zocht, eentje die groot genoeg voor me was, eentje waarbij de mouwlengte ook goed zat én een zacht nek randje...en eigenlijk ook nog 1 ding...het moet niet geheel zwart zijn...en dat was toch een beetje moeilijk uiteindelijk.

Maar dat gezegd te hebben, pakt hij de eerste jas en pas deze maar eventjes...hij zat al gelijk goed wat grootte, lengte en mouwlengte betreft. Mn onderkin zat niet geklemd....maar hij was zwart! Na 3 jasjes...zwart met wit, zwart met rood, weer een zwarte toen een geel met zwart... en verdorie ik had net een maatje grote gemoeten, maar die was niet in een ds maat groter, wel de heren variant maar tja dan zit er geen model in...

Ik heb zeker 10 jassen gepast met verschillende pasvormen, diktes en kleurtjes. Uiteraard keek ik naar alle dingentjes zoals ventilatie (zit er mesh panelen in), zit er genoegreflectie strepen op de jas, gaan de knopen makkelijkj dicht, zijn hetwaterdichte ritsen, zit er een achterzak in de jas en of het 2-3 delig was. Normaliter word ik er al moe van als ik denk zoveel kleding te moeten passen. Maar dit was gewoon leuk en ik paste de meeste gewoon, maar dan was het net niet, of het zat niet lekker bij mn nek, of het was veelste ruim bij de borstomvang...uiteindelijk de zwarte was het beste...gewoon de eerste die ik aanpaste...

Een twijfelaar dat ik ben...ja nee, weer passen, toch die ene geel zwarte zonder thermo voering passen...verdorie...toen kwam hij opeens met een lederen motor jas, pas deze is gewoon? Goh leer, dat is lang geleden dat ik een leren jasje aan heb gehad...en het zat gewoon gelijk goed (net als de zwarte textiele jas) En zo voorzichtig het kaartje bekeken wat de prijs was...volgens mij is dit niet super duur voor een leder jas...is het echt wat Levi? Ja ja, hier kwam ik dus totaal niet voor...maar heb je ook nog handschoenen? Ik heb een klein handje, maar moet geen zomerhandschoenen hebben. Te koude vingers, laat staan als we straks naar Noordkaap gaan...3 handschoentjes gepast, de derde werd het. Die wil ik hebben! Hoe lang ik op zoek ben naar handschoenen! Het zijn Richa handschoenen met textiel en soepel leder erin verwerkt. De leder motorjas heb ik er maar bij genomen (LOL)

Ontzettend blij met de aankoop, heel lang geleden dat ik zo impulsief aankoop heb gedaan, geen tijd om spijt te krijgen en die heb ik nog steeds niet. Maar goed de zoektocht naar een textielen jas is nog niet voorbij...mocht ik geen lichte kleur motorjas kunnen vinden die perfect zit, zal het toch die ene zwarte jas worden... Gelukkig heb ik nog tijd. Maar aangezien ik korte beentjes heb en als ik nieuwe broek nodig had, had hij ook een reeks korte beenlengte in grote ds maat voor me!!! Dus geen korte herenbroek maatmeer, maar gewoon naar Maxi Maat gaan!

5 min. na mij kwam ook een mevrouw die een broek zocht. Die mevrouw was lang en had ook geen standaard maatje 40), bij de 2e broek was ze gewoon geslaagd en super blij! Het was gewoon een 7 of 8xl en de zaak heeft maten tot 12xl.

Dus ben je kort, lang, dik, dun grote kans dat je hier gewoon slaagd. Ga gewoon gezellig buurten en maak kennis met de eigenaar. Hij ontwerpt ook zn eigen kleding, specifiek kleding met uitlopende maten en extra aandachtpuntjes/ verbeteringen.

Na de aankoop kreeg ik ook een mooi lange rode roos, ivm moederdag. Helemaal toppie!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!