LeviSharonMoto.reismee.nl

Odrimont en omgeving

Weekend Ardennen

12 juni
We hebben nog nooit zo op het last moment een trip verzonnen.
Goed we hadden wel dit weekend wel vrij gehouden om erop uit te trekken, maar er stond niks vast.
Dus gisteravond (11e) besloten om te camperen! Stuk of 3 campingplaatsen online bekeken. 1 zat al vol, de ander had maar de vrijdag beschikbaar en we zochten een campingplaats voor 2 nachten.
Uiteindelijk de Domaine des Sources in Odrimont gevonden!
Vanochtend om 8.45 nog de reserverings bevestiging van ontvangen ;)
De avond was dus inpakken geblazen, een tent moest mee, slaapzakken, slaaprollen, stoeltjes, kleren, pannetje, camera etc... Pff de afwas moest ook nog gedaan worden dat doe ik maar morgen hoor ;) het was inmiddels 12u geweest...
7u rustig wakker worden...pff veelste vroeg! Goed afwas gedaan, ondertussen Cleo spullen ingepakt die moest om 9u bij de oppas zijn (vegavlissingen.nl) ons eigen boterhammetjes klaarmaken, met Zorro kroelen en extra eten geven...mail bekeken en ja reservering ontvangen!
Levi terug van wegbrengen en winkel...drinken voor onderweg en Zorro natvoer! Heel belangrijk ;)
Uiteindelijk half 11 vertrokken, eerste stop Motorport Goes! De flyers voor de nachtrit afgegeven. 2e stop Rad.be in Dongen!!!
Goed lekker gereden ook kris kras tussen auto's waarvan ik dacht oeee niet te snel rijden, maar dan reden we maar 20/25km (lol) maar goed heb ik wel snel hoor, en dan kijk je ff mee op de teller en dan valt het eigenlijk wel mee.
Waarvoor waren we bij Rad langs gegaan? De Schubert Src system ( bluetooth communicatiesysteem) vorig jaar kaduuk, en begin dit jaar weer. Pakweg een maand geleden dat ding naar de reparatieservice en we kregen het afgelopen dinsdag weer terug....met de mededeling dat het gewoon deed. (1 speaker deed het niet)
Nou test test hij deed het gewoon niet!!! Na telefonisch contact afgesproken om langs te komen. Piet deed de paperassen (ff de paperassen invullen ;) in orde maken zei hij)
Na een kwartiertje gewoon een nieuwe gekregen! Wat een super service bij Rad!
Nah en toen maar gelijk paar ds jassen gepast...en ja hoor ik heb er eentje besteld hopelijk past die en dan heb ik ook een lichtkleurige jas voor de zomervakantie ;)
Na Rad op naar Odrimont! Jeetje wat druk op de weg bij brussel en Luik en Spa!
Dan zo jammer dat de bochtjes langzaam genomen moeten worden door langzaam rijdend verkeer. Maar goed ik kon lekker rondom me kijken ;)
Vond het vooral leuk om de geuren te analyseren...ene moment rook ik rozen en ja hoor tig rozenstruiken langs de weg zo ook een bloemsoort waarvan ik de naam ff kwijt ben.
Dan lekker denneappel geur en rond 16.30 en langs eet tentjes bbq lucht ;)
Om 17.10 bij de camping aangekomen in Odrimont €24 voor 2 nachtjes ;)
Tent opgezet en tja toen waren er geen wc rollen ;) dus Levi ff naar de winkel en ik ondertussen alles voorsnijden voor tonijn/pasta salade van Hello Fresh.
Ja ja ook op de camping verantwoord eten ;) vandaag althans, morgen ff kijken wat we kunnen maken in ons pannetje en op ons kleine butaan gasstel haha.
Vannacht zou het zo gaan regenen en onweren...vanaf 19u.
Het is nu bijna 22u en het is zo mooi buiten, de lucht is nu avond blauw met stapelwolken en je zag de laatste zonnestralen in de lucht ;) de vogeltjes zingen hier uitbundig! Echt vakantie gevoel.
Wij staan hier op een grasveld met nog 1 tent, zee van ruimte!
Ondertussen de camera buiten opgezet en via de telefoon wat time laps gemaakt.
Levi doet een tukkie en ik zit nog heerlijk buiten de tent in mn korte broek haha, witte beentjes!!!
En ik zie steeds meer beestjes...waaah 1 vet grote mug, nou die is dood, pats op mn arm...maar dan zijn die ieni mini vliegbeestjes...zijn dat kleine mugjes? Lijkt van nie...
Ach ja levi straks nacht fotos maken van de sterren, ik in de slaapzak ;)
Morgen lekker rijden, waar? Geen idee ergens de ardennen in en misschien nog zwemmen in Spa!
Foto's volgen later ivm uploaden en mb's via telefoon ;)
13juni
Een goedemorgen allemaal! (6u) ff toiletteren, het is droog en mooi luchtje zo met de vogeltjes die zo mooi fluiten...
Goed geslapen, wonderbaarlijk...en geen onweer gehad, wat spetters maar ach viel allemaal reuze mee. Echter gisteravond met buiten zitten en ik had het over muggen...ja flink gestoken in mn voorhoofd! En zomaar 3 bultjes op mn enkel/voet.
Flink creme opgesmeerd want het ging ontiegelijk jeuken toen ik in mn slaapzak kroop.
Levi nog poging nachtfoto's maken, maar hij had het snel gezien met al die muggen en dook weer snel in de tent.
Zo en toen ging de telefoon 's ochtends vroeg en net klaar met tandenpoetsen...
Mira (vriendin) belde met wat slecht nieuws...cleo die bij de nieuwe oppas zat is vanochtend vroeg weggelopen...
Ons meisje is dus weggelopen...de oppas had de voordeur open laten staan toen hij zn fiets klaarmaakte voor de krantenwijk. Mevrouw stond in de deuropening.
En is maar zelf een rondje gaan doen...in een vreemde omgeving.
Ehm vanaf 3u tot nu 8u is ze dus de hort op gegaan...zoek en iedereen is op de hoogte gebracht...politie, amivedi, forums...
Hebben wij weer met ons meissie, en het regent nu best hard! Gelukkig regent het niet in Vlissingen, alhoewel dan zou ze wel eerder gevonden worden denk ik.
Liggend in ons tent, tja regent en nog een beetje vroeg om te gaan toeren, maar dit verhaaltje tikken en over van alles en nog wat hebben.
Na 8 jaar gaat Cleo lekker puberen...nog nooit is ze eerder weggelopen in de zin van toedeloe sprintje en uren weg...
Een keer voorgekomen als jongendober dat ze achter de buurtkat aan sprintte, maar dat was zoefff weg bochtje om en weer gauw terug.
Nu loop ze niet los hoor naast ons of in de wijk, netjes aangelijnd en als we buiten zijn is de tussendeur vaak dicht of mevrouw staat voor de deur maar moet netjes binnen blijven wachten...geen drang gehad om weg te sprinten wat het geval is bij de oppas.
Die heeft ze mooi een paniekaanval veroorzaakt...hopelijk word ze snel gevonden.
We wachten af...horen we vanmiddag nog niks dan zullen we toch naar huis gaan.
En toen was het rond een uur of 2 het verlossende sms. We hadden al zo berekend dat we rond 3 de tent zouden inpakken en richting huis gaan om Cleo te zoeken, maar dat hoefde niet meer! Dankzij Thom de oppasser, onze vrienden Marcel Mira en Buurvrouw Willy en alle hulptroepen met name de mensen die Cleo hebben gevonden en'vast gehouden ' hebben, de dierenambulance die vervolgens Cleo naar het dierenasiel hebben gebracht. Onze Cleo is terecht en ons dank is groot! Helaas kunnen wij de mensen niet persoonlijk bedanken omdat de gegevens niet vrij worden gegeven.
Wij hebben dus daarna nog lekker ontspannen kunnen rond rijden in Luxemburg en het gebied rondom Bastogne. Er valt een stuk spanning van je af nu die muts terecht is en bij onze vrienden ligt bij te komen van dr avontuur.
Vanavond nog in een tentje, die trouwens verplaatst is omdat we last hadden van grote mieren...tentzeil afgeboend...alhoewel er geen eten of plakresten in de tent lag...
Enfin, morgen een laatste dagje en dan naar Cleo. We weten dat Cleo goed verzorgd word en in goede handen is bij onze vrienden. Ze hebben zelf voor haar zooltjes gezorgd!
Helaas niet mee met Mzv, net een te grote afstand, dus gaan we hier de wegen onveilig maken met onze rode Pan monster ;)
Ondertussen hebben we al erg veel zin in onze trip naar de Noordkaap!
14 juni
Even smssen hoe het met Cleo gaat, muts ligt dus lekker op de bank en word vertroeteld...maar heeft last van dr voetjes wat niet gek is....maar het gaat goed met Cleo. Gelukkig maar...of we dan bij hen kwamen eten...ja gezellig! Gaan we spareribs eten...lekker maar wel op onze kosten he ;) vrienden die zovaak voor je klaar staan en nu ook weer om half 5 'sochtends opstaan voorgaande ochtend om naar cleo te zoeken, cleo beslist in huis hebben genomen en voor dr voetjes zorgen ;) tja tuurlijk op onze kosten!!!
Vandaag de tent afbreken en nog even rondje rijden en richting huis gaan...is toch 4 uur rechtstreeks rijden...om 10u uitgescheckt, had 's oochtends vroeg nog geregend dus de tent moest nog even drogen...en algauw wisten we dat het erg warm zou worden.
We hebben dan ook 27 graden gehad tot we bij Antwerpen kwamen, toen werd het al beduidend iets koeler en met nog een half uur te gaan naar huis was het zelfs 16graden! Toch een groot verschil. Leuke plekjes gezien, oude plekjes waar we eerder hebben overnacht met cleo gezien...herinneringen opdoen ;) en lekkere bochtjes/weggetjes gereden.
Bij ring Antwerpen ten hoogte van de sportpaleis had het ff verkeerd af kunnen lopen. Dat was namelijk erg spannend...plots een file omdat er een stopteken was gegeven ivm een ongeluk en om restanten op te ruimen. Maar dat was circa 1 km verderop...wij volop in de rem maar nog niet uitwijken want er kwam nog een witte auto in volle vaart op de linkerbaan. Normaliter wijken wij uit als voor ons flink remt naar de linker rijbaan, maar dat deden we maar ff niet en dat was maar goed ook. De witte auto kon maar net stoppen voor de volgende auto en als wij er tussen zaten...eh dan zaten wij in de kreukels...
Maar veilig en wel thuis gekomen en na een kwartiertje thuis naar onze vrienden gegaan en samen gegeten en Cleo mee naar huis genomen.
Meisje is erg aanhankelijk, heeft pijn in dr voetjes en ligt alleen maar om ze te ontlasten.
Piept om de kleinste ding, tja heeft toch wel impact dat weglopen...uh de vrije wandeling in dr uppie...
We gaan het ff aanzien.
Foto's volgen nog.
Het verhaal had ik al grotendeels af dus deze even geplaatst ;)