LeviSharonMoto.reismee.nl

Mijn (Sharon) proefles bij rijschool Alwin

Vanaf maart was ik bezig bij diverse rijscholen informatie te winnen voor motor rijles en wat zeker belangrijk was om diverse lesmotoren te 'passen'. Voor mijn gevoel moest ik toch echt goed met mn voeten op de grond kunnen.

Ik heb in Vlissingen diverse rijscholen bezocht, in Middelburg en zelfs in Goes. En jeetje wat maakt het je dan nog meer onzeker als er geen geschikt motor voor me was om te lessen. En lessen op een chopper was ook niks haha.

Laatste was dus bij rijschool Actief in Middelburg, waarbij ik op 3 verschillende Honda cb's heb gezeten, waar zelfs de verlaagde nog te hoog voor me was. Ze hadden wel een chopper...of ik daar dan ff op wou rijden? Daar zat ik dan achterop om naar de oefen parkeerplaats te gaan. Hey ik voel dat je wel vaker op een motor heb gezeten, vroeg de instructeur haha. Duh..

Maar op de terrein aangekomen, paar aanwijzingen gekregen en stap maar op...man da's toch echt anders dan als je in een lesauto zit en dat de instructeur gewoon kan ingrijpen optrekken...in zn 1...in zn 2, sla oms, bochtje links en bochtje rechts waaaaaa haha geweldige ervaring was dat. Alleen kon ik er niet op lessen als ik bij Actief de rijlessen zou willen. Uhm op een te hoge motor ga ik niet lessen hoor dus verder zoeken.

Na op zoveel lesmotoren te hebben gezeten voor de zithoogte en mn korte benen....kwam ik bij Alwin terecht. Een surinaams hindoestaans instucteur. Die had geen Honda's...en zelf was hij ook een kort mannetje 'ga maar op de Kawasaki zitten' zei die. Wauw! Mn tenen konden net de grond raken haha, dit was dus het laagste zithoogte dat ik 'gepast' had. 'En ik ga deze nog een klein stukje extra verlagen'....hij had 2 lesmotoren, voor de A2 en de A. Op de A2 kon ik mét verhoogde schoenen al met 1 voet op de grond als je stil staat en met beide voeten de tenen goed op de grond. Het gesprek was ook zeer positief, en ik zou na de verlaging van de motor weer contacten en 'passen'.

Zo hebben we op 19 juli een proefles afgesproken het startpunt was in Paauwenburg, midden in een wijk dus. Eerst de technische dingentjes uitgelegd en toen 'stap maar op en we gaan eerst hier op straat even kijken hoe het met optrekken gaat en van zn 1 naar 2 zetten...nou dat ging goed hè na 3 keer in de straat gereden te hebben...We gaan een stukkie rijden!' Hè, wat? Echt? Weet je het zeker? Ja hoor' zei die. Waaaa daar gaat die dan en uiteraard paar keren uitvallen haha. Maar echt een groot stuk in de wijk gereden en dan overal aan denken he...richting, remmen, kijken, oei de bocht nemen...niet te dicht bij de stoep rijden wahaha.

Wat een ervaring en wat eng zo echt op de weg rijden ipv op een terrein. Ik zou er nog over nadenken...want we gaan eerst op motorvakantie naar Noorwegen. Word vervolg....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!