LeviSharonMoto.reismee.nl

dag 8

13 aug.

(Foto's volgen later.)

Van een mooie appartement in Karasjok naar een simpel cabine in Olderfjord. Rechtstreeks naar Olderfjord is pak weg 200 km en wij hadden eigenlijk een eigen route gemaakt van tegen de 400 km. Maar ach laten we het eens ff rustig aan doen en ik dacht dat we een rregenachtige dag zouden krijgen. De dag begon trouwens stralend, met zon en blauwe lucht. Totdat we in Olderfjord waren...

De rechtstreekse route was verrassend geen rechte lijn :) maar bochtjes wegen, en dat zo langs de kust met open zicht op de bergen en water. Dat was erg mooi.

Nadat we de sleutel hebben opgehaald hebben we alle bagages in de cabine gelegd en besloten om ff te eten (10.00u)en naar de Noordkaap te gaan het was immers goed weer... nou na het eten werd het zo donker schat laten we de regenpakken aan doen :p en het ging zachtjes regenen. De bergen werden al snel mistig...hebben wij weer en hoe dichterbij de Noordkappl tunnel Hoe meer het ging waaien en we natter werden. Toch fijn dat we goed ingepakt waren want het werd ook steeds kouder! En dan kwam een vrachtwagen langs in een bocht en wij heen en weer op de moto met die rukwinden. Pff avontuur houd niet op hoor haha. Jee wat duurde het lang zo met al die bochten en tunnels en regen en wind. Mn vizier ging ook nog eens beslagen waardoor ik precies in mn gezichtsveld een vlek zie.

Noordkaap!!! Entree c.a. 60 euro om nou te zeggen wauw prachtig? Haha het is koud en mistig, harde wind en regen..nah is dit het waar iedereen zo vol van is? Lol. Je moet het één keer hebben gedaan hè, nou en hoe! Allemaal geschiedenis en lichtengrot en die globe bekeken...uh de globe was buiten de rest binnen. We waren eindelijk droog en ja nu weer naar buiten hè moeten toch een foto maken...jah...ok...zoo blijven staan! Elkaar vasthoudend en mn capuchon liepen we naar de rand en de globe. En het was zo koud en het werd alleen maar kouder door die harde wind en regen. Klik, klik, hellup waai weg...ff onder de globe gestaan en dan toch maar terug naar binnen. Dat ging echt wat moeilijker. Maar gehaald! En nu we toch nat waren maar weer terug gaan naar de camping. Doorweekt waren we als we geen regenkleding aan hadden. Koude voeten gekregen, dacht dat ik het koud had maar meneer was nog kouder...ijskoud! Schone kleertjes aan ff opwarmen en lekker gaan eten.

De was draaide en wij bestelde de rendierschotel en zalmschotel. En zo komt het ter sprake dat het een wat karige camping is...

Pff hopelijk morgen goed weer...dan wilt levi ook op en neer naar dr noordkaap (bochtjes) het is nu 6.15 volgende dag en link ziet het blauwig uit en open voor en rechts grijs. En ooo het gaat waaien! Word wat vandaag...