LeviSharonMoto.reismee.nl

en dan ben je weer thuis. ..

De laatste 4 dagen waren heel snel gegaan. We zijn nu al sinds donderdagnacht (vrijdag eigenlijk net over twaalven) thuis. En nog steeds aan het bijkomen van de vakantie.

Van camping Mosjoen waar we een deens echtpaar hebben ontmoet en op diens advies om langs de kust te gaan rijden gingen we naar naar camping Follingstua in Steinkjer. En het was zeker een betere route dan de saaie E6 die het buro adviseerde! Prachtig landschap, meren, bergen, riviertjes en waterfallen. Het echtpaar ook letterlijk 3x onderweg tegen gekomen en zwaaien ;) met 2 ferries over gestoken elk van 20min. Was super te doen.

Levi zei al eerder zal je zien krijgen we een groter hut want tja dat moet natuurlijk een top afsluiting worden. Maar als je me nu al ken vanaf dag 1 mn recensies over de hutten ... haha

Het was aan de meer, helaas niet echt zichtbaar door 3 bomen maar loop je paar meter naar link heb je open zicht. Door de struiken en bomen en stil water krioelde het van de muggen voor ons hut. De hut was idd groter en wel voor 5 personen!!! Het Sanitaire bouw was achter de Receptie gebouw welke veelste ver was om ff snel naar de wc te moeten. We hadden uiteraard het verste huisje met nummer 13... goed dat het maar 1 nacht was.

24 en 25 aug. 2 dagen in Våga. Ontzettend afgelegen, zeer slecht aangegeven door het reisburo domweg omdat ze geen goed adres hadden gegeven. Dus uiteindelijk een uur zoektocht en vragen bij diverse campings voor de richting. Laatste adres hè en gewoon middel of nowhere en uiteraard niet aan een weg ofzo maar via een grindpaadje.

Het was rond 20u dat we er waren en dit had niet veel later moeten zijn want de receptie was tot 21u. Doordat het zo afgelegen was konden we ook niet ff boodschappen halen. Hier zijn de meeste supermarkten gewoon tot 23u open! En anders kan je bij de pompstations wel lekkere hamburgers halen...maar gezien deze ook meer dan 20km verderop was...nog bij de receptie kunnen eten. Toevallig dat ze daar ook ontbijt en burgersmenu klaar maakte. Was wel de beste burger en frietjes geweest die we hebben gegeten ;)

Op papier van het buro een bungalow voor de laatste 2 nachten...wauw! Wat denk je een hut met 2 kamertjes met 2 stapelbedden erin. Een klein woonkamer met tafel en stoelen, Klein keukentje wél een eigen badkamer! Uitzicht ehm ....er stroomt een meertje maar je kan er niet komen door een afzetting. Je kan er raften, het enigste vertier hier. Geen sauna's of Hot tubs geen speeltoestellen voor de kids...heel erg saai dus. Maar goed, vrouwtje was hartstikke aardig had een lieve hond en ach de 2e dag gingen we uit rijden...

Dat dagje rijden werd van 11u tot 22.30u! De route was behoorlijk lang en tja het liep uit...voor het eerst echt in het donker terug gereden én Hoe lager we zaten Hoe sneller donker het werd en dat hebben we gemerkt. Was geen pretje dan een camping dat verstopt was terug te vinden. MAAR vandaag wel zelf een super route gemaakt met heel veel bochtjes en 2 passen waarvan 1 de Trollstigen pas! Hehe nou hier kom je toch voor? En meneer had het naar zn zin hoor :) pff in de race en bocht stand. We wanen ons ff in Oostenrijk of Italie zeker? Haha, maar daar rijden ze niet zooo langzaam als hier...yup op de 1e pas de Gau..nog wat pas zelfs binnendoor in de bocht ingehaald...Was een sightseeingsbus die heel langzaam de bocht nam zodat de toeristen in de bus de waterfal kon zien. 3 fietsers ook tussendoor...pff maar uitzicht was prachtig. De bergen hier waren ook dichter bij elkaar en niet zo wijds. Zo op deze dag hadden we dus Noorwegen zelf in gedachte gehad wat landschap betreft. Dat de Trollstigen pas leuk was wist ik al (had ik gelezen en dus op gehamerd daar moeten we heen) maar ook super weer gehad! En ja totdat we nog zoveel km moesten en het wat ging schemeren. Weer schapen onderweg, oppassen voor de koeien als een zotte boer opeens zn koeien naar de andere kant van de we ff verplaatst zonder enig waarschuwingsbord te plaatsen en op een weg heuveltje op en je ziet de w weg niet zo verder...levensgevaarlijk. maar die schapen lopen hier ook gewoon los maffe beesten.

Maar goed we hebben de camping in het donker gevonden en zo is de ervaring ook anders. Herkenninspunten hier zijn haast niet te vonden en gevoelsmatig duurde het ook zo lang. Is dat ik een camping had gezien waar we eerder de weg hadden gevraagd en dan we op de goede weg waren. Pff.Eten maken, inpakken en naar bed. De volgende dag naar Oslo toe, de boot.

Oslo is groot en druk bah file gestaan in de tunnel! De tunnels hebben daar rotondes dus opletten daar. We waren daar tegen 15u en reden daar een uur rond en besloten ff een hapje te eten. We konden wel naar de boot gaan maar tja dan sta je langer dan 2u te wachten...dus lekker een cazone gegeten en warme chocolademelk. Gelukkig de cazone gedeeld want 1 p.p. was teveel. Een cazone is deeg gevuld met kip of kaas. Deze was een kaas ding, Levi gekozen :) ik had nl vaker bij pompstations de kleine kipcazone gekocht.

Echt zouden ze hier ook moeten invoeren. ..een beker waar je gratis koffie mag halen en een uitgebreid eetgelegenheid bieden in de pompstation hè niet een restaurant ernaast. En dan heb ik het niet over croissantjes en saucijzenbroodjes. Echt wel dat je meer omzet maakt.

Enfin cazone op en het was 10min naar de boot toe rijden. Hey nog een pan man! Een Italiaan ;) en gelijk good good motor! Lol zelfde kleur pan ;) van hem 1 jaar jonger. Helemaal trots op zn pan en vertellen in Italiaans, en ons Italiaans is zo goed wahaha. Beetje Spaans in het engels gooien en met handen werken kom je super ver..Levi dan en ik maar lachen. En toen kwam een BMW. Goh vrouwtje zat er heerlijk op lol. Hier ook mee geklets zij kwamen uit Zwitserland. En tja daarna je had het moeten horen! 1.2..3.4..6..8..10..15. .pff heel veel zeker 40 harleys gingen ook met de boot mee ;) geweldig!

Op de boot hete pizza gegeten zo ben ik wel wat gewend maar dit was toch wel een toppunt...Alle pepers uit gevist en doorgegeven. En dan slapen...althans denk je...pff op en neer, flinke golven...boem mijn God. ..yep ok kzit op een boot wat behoorlijk heen en weer ging. Buiten viel het hartstikke mee hoor. Maar in de hut leek het zoveel erger. Uiteindelijk door vermoeidheid in slaap gevallen. Tot uur of 6 want de boot was vroeg in Frederikshaven Denemarken.

En het was donker...zwaar bewolkt. 15km verder richting de kust maar ons regenpakken aangetrokken. En zo van 7.30 tot zeker 21u alleen maar regen gehad. We, Levi had besloten om rechtstreeks naar huis te gaan. Alleen als het gaat hè. ..veel rukwinden gehad, file bij hamburger door wegwerkzaamheden en ongeval. Bij bremen ook wegwerkzaamheden als deze er niet waren hadden we dus al zeker rond 20u thuis kunnen zijn. We waren dus om 00.15 thuis onderweg vanaaf 7.30 wakker ontbeten en klaar op het dek vanaf 6.30. Pff lange dag geweest ook gekke werk. Maar hij heeft het geflikt en de pan natuurlijk ook, top motor heeft ons thuis gebracht zonder verdere problemen buiten de voorvork probleem om.

Vandaag Cleo ophalen! Foto's volgen die zijn eindelijk geupload in de computer.