LeviSharonMoto.reismee.nl

Mzv koud weer rit

Het laatste rit van dit jaar van de club.

Een groter opkomst dan verwacht bij het busstation van Terneuzen. Gezellig! Ik dacht 15 mensen en 13 motoren? 2 duo's in ieder geval ;)

Het KOUD weer rit viel eigenlijk nog mee met de kou, op de zaterdag was het veel kouder. Maar ja wat wil je als je lekker dik aangekleed bent en nieuw verwarmde handschoenen heb ;) ideaal die dingen. Lekker voorbereid en geen last van eventuele kou gehad.

De groep werd in 2 gesplitst. Wij volgden Danny groep van 7 motoren in totaal en reden als laatste. De ander groep volgde Jp. Zoals altijd kan ik als bijrijder lekker om me heen kijken of we nou snel rijden of rustig...maar nu waren er wel veel puntjes besproken (lang leve de communicatie systeem) . Er moet rustiger gereden worden, is niet erg want je past je aan de geen die voor je rijd... heb je momenten van we gaan te hard nou ja wij niet bepaald als achterste rijder maar je ziet gaten in de groep, dan word er niet gespiegeld en is er een afstand omdat de achtervolger een beginnend rijder is en dan denk je jongens niet te snel gaan...Wendy had namelijk iets meer tijd nodig om de bochtjes te nemen. Helemaal niet erg, want ik vind het super dat ze mee rijd. Ik zou het dood eng vinden namelijk om in groepsverband te rijden als je nog niet ervaren genoeg ben of gewoon niet vaak rij. Überhaupt een zwaar motor sturen en ermee kunnen rijden hihi.

Vooral als je denkt lekker te rijden dat er een ander je gewoon inhaal omdat je niet snel genoeg ben. Wat we ook bijzonder vinden is dat als een motorrijder lekker heen en weer zwiebert met de motor, lekker van links/rechts links/rechts geen rekening gehouden word met de geen die achter rijd...De bandjes warm maken was het niet...voor de viezigheid hoefde ook niet, dus maar lekker om bochtjes te kunnen maken... je moet het natuurlijk zelf weten maar of je bewust ben van je rijgedrag en het gevaar daarvan? Een ander puntje is van de omgeving genieten, moet je zeker doen...maar gepaard met wijzen en tig keer naar dezelfde kant kijken wekt toch een ergenis als er geen gevaar is of als er niks te zien is. Lol zo zagen we een schaap achter hek in de berm (in Noorwegen liepen deze echt los op de weg), mooie blauwe lucht (1× kijken was voldoende), een paardje (yep hij rent weg als ik het gas open doe, wahaha)...etc Als achterrijder /bijrijder gaat dit best irritant worden omdat het niet zonder gevaar gaat. De motor achter je moet nu op nog meer punten letten. Dus meer afstand nemen, hopen dat de rijder je ook ziet en niet opeens voor je zwabber, bedachtzaam zijn dat je toch hard moet remmen ook omdat er opeens vaart word vermindert. Zo in groepsformaat rijden is dan best moeilijk en gevaarlijk. Ach ja zo heeft iedereen wel opmerkingen op bepaalde rijstijlen van personen. Het gaat erom dat we van een rit kunnen genieten, maar dan ook iedereen.

Maar ik moet mezelf ook bedwingen hoor om niet uitbundig te gaan wijzen in groepsverband. Gelukkig weet Levi gelijk wat ik bedoel als ik iets zeg, of hij kijkt in dezelfde richting en zegt al heb je dat gezien? Fijn elkaar aanvoelen ;)

De rit zelf, was niet foutloos hihi. En blijkbaar waren we al snel een afslag te ver gegaan waardoor we schijnbaar enkele nieuwe mooie weggetjes mis gelopen zijn. Maar ach we hebben lekker gereden, veel bochtjes. Voor beginnend rijder zal het best pittig zijn, maar wel een goed leermoment zijn weg geweest en we hebben het gewoon gezellig gehad. Een goede leer rit geweest om bepaalde dingen niet te doen of juist wel te doen ;) Levi leerde me ondertussen het opschakelen. Ik kwam alleen niet met mn voeten bij de koppelingspedaal, maar khoorde wel wat hij bedoelde te zeggen hihi.

Mocht ik ooit de moed hebben om zelf te rijden en in groepsverband zal er toch hele duidelijke regels moeten zijn, elk rijder moet zijn volg plaats weten en rekening houden met de voor en achterrijder...wat natuurlijk best moeilijk kan zijn...maar als iedereen rekening met elkaar houd en ook de foutjes respecteerd kan er meer van de rit en omgeving genoten worden.

Volgend gezelligheid is zaterdag 12 dec. Het eindjaars feestje van Mzv bij de Griete. Ben benieuwd gaan er ff langs, eerst een kinder feestje in de middag :)

Lydia Mazereeuw

Leuk verhaal Sharon!